• Matematisk fleksibilitet i grunnskolen: En systematisk litteraturstudie 

      Haugom, Helene Myhrvang (Master thesis, 2022)
      Denne studien undersøker matematisk fleksibilitet, definert som å ha kunnskap om ulike strategier og evnen til å velge og bruke de passende og mest effektive strategiene til ulike problemer (Newton et al., 2020, s. 504). ...
    • Methods and key findings in research on conversations in early years mathematics: a review of the literature 

      Kleven, Astrid Hågensen (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      This qualitative systematic review aims to provide insight into applied research methods and key findings in early years mathematical communication research. This literature review focuses on newly published research ...
    • Tegning som verktøy i matematikk 

      Kleven, Astrid Hågensen (Master thesis, 2019)
      Studien fokuserte på barns bruk av tegning som et verktøy i matematikk. Hensikten med studien var å si noe om hvordan tredjeklassinger bruker tegning som en matematisk representasjon til problemløsing i matematikk. Studiens ...